Kundservice

Behöver du hjälp? Ring 010-583 23 00

Tveka inte att kontakta oss vid frågor. Vi på Very Safe Alarm vill att du ska känna dig trygg och absolut nöjd med ditt val.
Oavsett om du behöver hjälp med val av larmpaket och tillbehör, teknisk support eller annat så finns vi där för dig.
Nedan har vi samlat lite information som vi tror kan hjälpa dig.

Välja rätt larm?

Att välja rätt larmpaket kan tyckas vara svårt. Men det är det inte hos Very Safe Alarm. Du kan enkelt komplettera med fler tillbehör allt eftersom behovet växer. Är du osäker ring oss på kundservice, så hjälper vi dig. Hos oss ökar inte månadskostnaden om du lägger till fler larmtillbehör.

Vad ingår i larmtjänsten?

  • Uppkoppling till larmcentral (valbart)
  • Livstids materialgaranti
  • App med kontinuerliga uppdateringar
  • SIM-Kort
  • Självriskeliminering upp till 1500:-
  • Kundservice till 21:00 alla dagar

Fria utryckningar?

Vid verifierat larm av larmcentralen skickas alltid en väktare kostnadsfritt till ditt hem.

Vi använder oss av Nokas, ett av Sveriges största väktarbolag.

Kan de verifiera inbrott eller brand från kameradetektorernas filmer kontaktar de även polis och räddningstjänst.

Med eller utan larmcentral?

Hos Very Safe Alarm väljer du själv. En del av våra kunder väljer bort larmcentralen. Anledningarna varierar, en del vill få lägre månadskostnad och en del tycker att det är bättre att engagera sig själv och grannar om larmet går.
Du kan ringa polisen direkt om det är ett inbrott eller räddningstjänsten om det brinner. Du ser live, direkt i telefonen vad som händer och kan agera därefter.

Äger jag larmet?

Ja, det gör du. Du köper larmet av oss. Vid respektive paket står det ett pris som avser det exponerade paketet.

Är det några andra kostnader som tillkommer efter köp?

Nej. Du ser exakt i kassan vad larmet kostar, beroende på vilka val du gör. Hos oss finns det inga dolda avgifter.

Får jag något meddelande när larmet går?

Larmet skickar i klartext vad som hänt, var och när. I appen skapar du användare och du bestämmer själv vilka som ska få push, sms eller e-post-meddelanden. Vid larm får alla användare också video-live-streaming från kamerorna som löst ut larmet. Du väljer vilka som ska kunna se video-live-streaming.

Är larmet anslutet till larmcentral kommer operatören kontakta de som du angivit som kontaktpersoner på åtgärdslistan.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?

Du har alltid 3 månaders uppsägningstid. Du mailar oss att du vill avsluta ditt abonnemang, så avslutar vi det.

Det ska vara enkelt att avbryta om du inte skulle vara nöjd.

Kan jag bygga ut mitt larm?

Ja, du kan enkelt bygga ut ditt larm. Alla paket bygger på samma bas. På så vis kan du enkelt lägga till fler tillbehör och nya funktioner allt efter som behoven förändras.

Kan jag följa aktiviteterna i mitt hem via min smartphone?

Ja, I appen för din smartphone kan du följa aktiviteter i ditt hem. Du får meddelande när larmet sätts på/av och av vem, du kan se om larmet är på eller av, du kan när som helst se live-video-streaming från dina kameradetektorer och titta direkt i din smartphone.

Du kan även själv t ex. skapa en Smart Regel som skickar ett meddelande till dig eller flera när en viss händelse sker, vid en viss tidpunkt eller i samband med att någon larmar av. När det gäller hemautomation finns det egentligen inga begränsningar vad systemet kan göra.

Kan jag själv välja vilken larmcentral jag önskar ansluta mig till?

Nej, det kan du inte. Very Safe Alarm använder Nokas Larmcentral och deras larmmottagare är optimerade för ditt larmsystem. De har självklart alla tillstånd för att få bedriva larmcentral och är standby alla dagar – dygnet runt – året om. Uppkopplingen mot larmcentralen ingår i din månadskostnad om du valt det.

Vad händer när larmet går?

Larmet skickar push, sms eller e-post-meddelanden till de som är registrerade användare i appen med exakt information om vad som hänt. Är det en kameradetektor som löst ut larmet, kommer även filmen som kameradetektorn spelat in, live. Är larmet anslutet till larmcentral får de samma information som du men kan vidta åtgärder om situationen skulle kräva det.
Film från utlöst larm lagras 3 månader i servern och raderas därefter per automatik.

Är larmet svårt att installera?

Nej, alla kan installera vårt larm, så är det bara. Med hjälp av våra tydliga installationsfilmer är det omöjligt att misslyckas.
I de flesta fall behöver du inte ens ett enda verktyg. Är du minsta osäker finns vi där för dig 7 dagar i veckan till 21:00. Ring 010-583 23 00 eller maila vår kundservice kundservice@verysafealarm.se så hjälper vi er över telefon eller så kan vi logga in och hjälpa dig.

Varför erbjuder inte ni installation?

Det behövs verkligen inte, alla kan installera larmet. Alla delar i larmet är förprogrammerade. Det enda du behöver göra är att montera upp delarna. De flesta kan man tejpa fast, men du kan ju naturligtvis skruva upp dem också. På så vis slipper du som kund betala för onödiga installationskostnader. Behöver du support, tveka inte att kontakta vår kundservice per telefon 010-583 23 00 eller e-post kundservice@verysafealarm.se

I Stockholmsområdet erbjuder vi dock installation för de som vill och vi kan komma att utöka installationsservice på fler orter om efterfrågan skulle bli tillräckligt stor.

Order- och fakturafrågor

Du betalar ditt abonnemang hos oss via faktura eller autogiro.

Har du valt att finansiera ditt köp av larmet kommer det en separat faktura gällande avbetalningen. Du kommer alltså att få två fakturor så länge du betalar av på larmet.

Det billigaste är att köpa larmet med något av våra betalalternativ och sedan koppla autogiro gällande abonnemanget för att slippa faktureringsavgiften.

Svea Ekonomi hanterar all fakturering.

Vilket larmpaket ska jag välja?

Du väljer det larmpaket som passar dig bäst. Tänk att du ska täcka av de områden där en inkräktare förväntas passera. För de flesta räcker något av våra larmpaket. Du kan lätt komplettera med fler detektorer allt efter som ditt behov växer.

Har ni bindningstid?

Nej, vi vill inte binda upp våra kunder. Uppsägningstiden är dock 3 månader.

Kan jag byta batterier själv?

Ja, självklart! Vi använder helt vanliga alkaliska AA batterier i alla enheter, förutom fjärrkontrollen. Meddela larmcentralen innan du ska byta batterier, för att undvika onödig åtgärd från deras sida.
Du kan köpa batterier till mycket förmånligt pris hos oss.
Dessutom skänker vi 5% av all batteriförsäljning till välgörenhet.

Jag vill inte ha någon månadskostnad alls, går inte det?

Nej, det går inte. Anledningen är att vårt moderna larmsystem kräver uppkoppling till molnet och vidare till en server. Den uppkopplingen, liksom appen kräver underhåll och uppdateringar, vilket kostar pengar. SIM-kortet som sitter i centralenheten, som är den andra vägen för larmet att kommunicera ifall ditt nätverk slutar fungera, kostar också att hålla i drift.

I ditt abonnemang ingår även full material-garanti, fri support, självriskeliminering upp
till 1 500kr så länge du är kund hos oss.

Hur är er Integritetspolicy och GDPR?

Du hittar allt om integritetspolicy, GDPR och köpvillkor om du klickar på länken. https://verysafealarm.se/kopvillkor/

Vad är era köpvillkor?

Du hittar allt om våra köpvillkor om du klickar på länken. https://verysafealarm.se/kopvillkor/

Vilka betalningssätt har ni?

Du kan köpa larmet med kort, faktura, delbetalning och Sveakonto.

Abonnemanget och/eller larmcentral faktureras i efterskott av Svea Ekonomi. Väljer du inte autogiro, tillkommer det en faktureringsavgift på 29:-/faktura.

Autogiro

Betala ditt  abonnemang via autogiro för att slippa faktureringsavgift.

Gå till: https://autogiro.svea.com

 

Betalningsmottagare: Very Safe Alarm AB

Adress: Kabelgatan 5, 195 60 Arlandastad

Organisationnummer: 5569808156

Bankgironummer: 564-4703

Kontaktformulär

Öppettider

Måndag - Fredag09:00 - 21:00
Lördag11:00 - 21:00
Söndag11:00 - 21:00

Kontaktuppgifter

  • Very Safe Alarm AB
  • Kabelgatan 5
    195 60 Arlandastad
  • 010 - 583 23 00
  • kundservice@verysafealarm.se
  • Org. nr: 556980-8156
    F-skatt och momsregistrerade

    Copyright © 2018.
    Alla rättigheter förbehålles.

    Följ oss på sociala medier!