Larmcentral

Du väljer själv!

Hos Very Safe Alarm kan du välja om du vill ha larmet anslutet till larmcentral med väktartjänst eller enbart koppla det direkt till dig och dina kontaktpersoner. Vill du inte ha larmcentral, väljer du bort den i kassan, och betalar 60:- mindre/mån.

Vi samarbetar vi med Nokas, Nordens näst största säkerhetskoncern. Nokas larmcentral är knutpunkten där alla inkommande larm och ärenden hanteras för att skapa ökad säkerhet och trygghet för Very Safe Alarm´s kunder. Nokas larmoperatörer svarar dygnet runt, årets alla dagar och hanterar över 1,6 miljoner samtal per år. Larmcentralen är certifierad enligt SSF 136:4.

Vad händer om larmet går?

Larmcentralen får omedelbart meddelande att larmet lösts ut och vilken detektor som löst ut larmet. Samtidigt skickas push, sms eller e-post-meddelanden till de som är registrerade användare i appen med exakt information om vad som hänt. Återkalla larm på telefonnummer 010-210 9000

Vad händer vid inbrott?

Vid ett inbrott kan t ex. kameradetektorn lösa ut larmet. Videoinspelning startar automatiskt vid larm. Filmen överförs direkt till de användare som är registrerade i appen med exakt information om vilken kameradetektor som löst ut larmet. Kan man med hjälp av kameradetektorns film verifiera pågående inbrott skickas väktare kostnadsfritt till larmplatsen samt att larmet förmedlas till polisen. Larmcentralen kontaktar även alla kontaktpersoner du angett på Åtgärdslistan, under mina sidor.

Vad händer vid brand?

Rökdetektorerna reagerar på rökutveckling. Meddelande skickas direkt till larmcentralen och till de användare som är registrerade i appen med exakt information om vilken rökdetektor som löst ut larmet. Larmcentralen kontaktar de kontaktpersoner du angett på Åtgärdslistan, under mina sidor. Kan ni i samråd med operatören verifiera rökutveckling eller brand kontaktas räddningstjänst. Verifiering kan även ske genom att du startar video-live-streaming och ser rök eller brand genom kameradetektorerna.